Bedrijven dubben vaak over manieren om reclame en naamsbekendheid te krijgen. Een van de eenvoudigste en goedkoopste manieren om dit te doen, is het aanbrengen van autobelettering. In dit blog leggen we je uit waarom dit de ultieme manier van marketing is.

Bereid je naamsbekendheid uit

De eerste stap in het keuzeproces van een klant is dat men een naam moet kennen. Als jouw wagen is voorzien van nette en opvallende autobelettering, dan slaan andere weggebruikers dit op in hun onderbewustzijn. Door simpelweg rond te rijden, zien honderden mensen jouw merk en bouw je effectief aan je merkbekendheid. In eerste instantie zal je denken dat er niet veel mensen rondrijden binnen jouw doelgroep die het direct nodig hebben. Maar als men het toch eens nodig heeft en ze gaan online zoeken, dan herkennen ze wel je naam en zullen ze je eerder kiezen.

Goedkope reclame door autobelettering

Buiten het feit dat je naamsbekendheid stijgt, is autobelettering gewoon een goedkope manier om reclame te maken. Ben je een webshop en doe je de levering zelf? Dan is autobelettering essentieel! Je maakt dagelijks reclame, simpelweg door bestellingen rond te brengen. Het voorzien van jouw bestelbusjes van autobelettering kost relatief weinig in verhouding met een advertentie in het lokale suffertje. En die ritjes moet je toch maken: autobelettering is win-win.

Het promoten van jouw USP’s

Als er iets unieks is aan het type dienst waarin je gespecialiseerd bent, zorg er dan voor dat je dit puntsgewijs terug laat komen in de autobelettering. Iets wat anderen niet kunnen leveren zal de juiste klanten naar jouw klantportfolio brengen. Houd het wel kort: vergeet niet dat je een voertuig voorzien van teksten en niet een stilstaand voorwerp. Weggebruikers moeten in één oogopslag de informatie op kunnen nemen die jij wilt overbrengen. Zorg er ook voor dat je autobelettering kiest die consistent is met jouw branding. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je logo, het lettertype, de kleuren en je USP’s op je website.